معلم گل سرسبددنیا
کودک وخجالت
ن : mina ت : دو شنبه 15 دی 1393 ز : 13:22 | +

 کمکش کنید احساساتش را بیان کند کودکان خجالتی از اینکه مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند، ترسان اند اضطراب ناشی از این موضوع سبب بروز حس حقارت در آنها می شود. لازم است به طور مرتب به حرف های کودک و چیزهایی که از اطرافیان شنیده گوش کنید.به او اعتماد به نفس بدهید.هرچه شما بیشتر با او صحبت کنید، برقراری ارتباط با دیگران نیز برای او راحت تر خواهد شد.


ادامه ی مطلب
.:: ::.


کودک وترس ازمدرسه
ن : mina ت : دو شنبه 15 دی 1393 ز : 13:18 | +

 ترس از مدرسه یکی از اختلال‌های روانی شایع در دوران مدرسه است که در کودکان دبستانی بیشتر دیده می‌شود. بسیاری از كودكان هنگام جدا شدن از والدین ناراحت می‌شوند به‌خصوص در خانواده‌هایی كه حمایت افراطی از كودك انجام می‌شود. حمایت افراطی این پیام را به كودك می‌دهد: «محیط خطرناک است و تو ناتوانی


ادامه ی مطلب
.:: ::.


کودک وکم غذایی
ن : mina ت : دو شنبه 15 دی 1393 ز : 13:9 | +

 این نکات را برای پیشگیری از دعواهایی که هنگام صرف غذا اتفاق می افتند،بکار بگیرید.

کودک پیش دبستانی شما طی دو روز گذشته به خوردن هر چیزی به جز ساندویچ کره بادام زمینی دست رد گذاشته است،و کودک نو پای شما به جای خوردن هر چیزی بازی می کند.با این موارد آشنایید،درسته ؟ اگر تغذیه ی کودکان معضل بزرگی در خانه ی شماست،شما تنها نیستید . بسیاری از پدر و مادرها نگران خوردن یا نخوردن بچه هایشان هستند.به هرحال،بیشتر بچه ها در طول هفته،مقدار زیادی غذا و چیزهای جور و واجور در رژیم غذایی خود دریافت می کنند.


ادامه ی مطلب
.:: ::.


کودک وناخن جویدن
ن : mina ت : دو شنبه 15 دی 1393 ز : 13:2 | +

 بسیاری از والدین زمانی که می بینند فرزندشان در حال جویدن ناخن هایش است ناراحت، آزرده و خشمگین می شوند و مدام به او تذکر می دهند که «ما نگران سلامتی و بهداشت تو هستیم و نمی خواهیم در آینده انگشتانی زشت داشته باشی.» بیشتر آنان بر این باورند که کودکانی که ناخن می جوند، دچار فشار عصبی و اضطراب شده اند و سعی دارند با این عمل خود تشویش و دلهره خود را کاهش دهند. آنها همچنین نگران این موضوع هستند که این رفتار در کودکانشان به صورت عادتی درآید که در آینده به سختی بتوانند آن را ترک کنند. منظور از عادت، رفتاری مقاوم شده است که بارها و بارها تکرار می شودمنابع:khorasannews.com

tebyan.net


ادامه ی مطلب
.:: ::.


اضطراب کودکان
ن : mina ت : جمعه 14 آذر 1393 ز : 15:50 | +

 کودکان می‌توانند برای مقابله با اضطراب و ناکامی، از روش‌های دفاعی مانند کناره‌گیری، انکارکردن، سرکوبی و فرافکنی استفاده کنند. کودک یاد گرفته همیشه از موقعیت‌ها و شرایط ناراحت‌کننده و محرک‌های آزاردهنده، کناره‌گیری کند تا در آرامش باشد. مکیدن انگشتان و شب‌ادراری، از علائم اضطراب است که حتی در سنین نوجوانی هم اتفاق می‌افتد. درواقع وقتی کودک نتواند راه‌هایی را برای مقابله با اضطراب بجوید، مجبور می‌شود به زمان خردسالی برگردد. در مرحله‌ی انکار، منکر واقعیت است و آن‌چه اتفاق افتاده را به‌نوعی سرپوش می‌گذارد.


ادامه ی مطلب
.:: ::.


مجموعه: روانشناسی کودکان
ن : mina ت : جمعه 14 آذر 1393 ز : 15:43 | +

 امروزه بسیاری از خانواده ها از خشونت و پرخاشگری فرزندان خود شکایت دارند. آن ها تمایل دارند که علت این رفتارها را بدانند و راه های پیشگیری و اصلاح رفتار را در این زمینه به کار گیرند. در این مطلب ابتدا انواع آن بیان می گردد و سپس راه های مناسب مقابله با پرخاشگری مورد بررسی قرار می گیرد.


ادامه ی مطلب
.:: ::.


کودکان کار
ن : mina ت : شنبه 26 مهر 1393 ز : 11:16 | +

 کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند که این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه ی دوران کودکی بی بهره می سازد و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید میکند. کار کودک نزد بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی فعالیتی استثماری تلقی می‌شود.

 

کار کودکان بسیار معمول است و می‌تواند شامل کار در کارخانه، معدن، روسپی‌گری، کشاورزی، کمک در کسب و کار والدین، داشتن کسب و کار شخصی (مانند فروش غذا) یا کارهای نامتعارف باشد. ناپذیرفتنی‌ترین شکل‌های کار کودکان استفاده نظامی از کودکان و تن‌فروشی کودکان است. موارد کم‌تر جنجالی و معمولاً قانونی (با بعضی محدودیت‌ها) شامل کار کشاورزی در ایام تعطیلی مدرسه (کار فصلی)، کسب و کار خارج از ساعات مدرسه و همچنین بازیگری یا آوازخوانی کودکان می‌باشد.

 


ادامه ی مطلب
.:: ::.


صفحه قبل 1 صفحه بعد

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by bachehayeaseman
This Template By Theme-Designer.Com